"SAMURAİ CHAMPLOO" ANİME İNCELEMESİ  


Yapım Yılı: 2004-2005
Bölüm Sayısı: 26
MyAnimeList Puanı: 8.49
Tür: Aksiyon, macera, komedi, shounen, samuray
Animenin Yaratıcısı : Shinichiro Watanabe


Animenin baş karakterlerinden biri olan Fuu, haydutluk yapan ve savaşmakta oldukça yetenekli olan Mugen ve gezgin bir ronin olan ve en az Mugen kadar yetenekli olan Jin'i bir dizi olaylar sonucu idam edilmekten kurtarır ve sonra onları "ayçiçeği kokan samurayı" ararken kendisine yardım etmeleri için ikna eder. Ve böylece bu üçlünün ay çiçeği kokan samurayı ararken yaşadıkları olaylar dizisini izlemeye başlarız.

Animenin konusu kısaca bu şekilde. Benim anime hakkındaki fikirlerime gelirsek 26 bölümün nasıl bittiğini anlamadığım, asla sıkılmadığım çok keyif alarak izlediğim bir seriydi. Yeri geldi güldüm yeri geldi üzüldüm, her duyguyu yaşatan ve bunu sıkmadan, baymadan yapmayı başaran bir animeydi. Müzikleri olsun çizimleri olsun gerçekten çok kaliteli ve güzel bir anime olduğunu düşünüyorum. Olaylar Japonya'da Edo Döneminde geçiyor ama o dönemi öyle bir ele almışlar ki hip hop kültüründen esintiler görüyorsunuz grafiti yapan samuraylar falan var. Bu da seriye çok farklı bir hava katmış ve animenin kendine ait özel bir çizgi oluşturmasına katkı sağlamış bence. Karakterlere gelirsek hepsine bayıldım. Karakterler üzerine düşünülmüş, hepsinin kendi hikayeleri var ve zaten üçünün hikayelerinin kesişmesiyle başlıyor olaylar en başında. Fuu'da kendimden parçalar görürken, Jin'in yeteneğine ve sahip olduğu samuray gururuna hayran kalırken, Mugen'in o eğlenceli ve pervasız karakterine, şahsına münhasır tiplemesine bayılıyorum. Karakterleri o kadar çok sevdim ki içlerinden birini seçemiyorum. Dövüş sahnelerine ise gerçekten BAYILDIMMM. Dövüş sahneleri inanılmaz güzeldi, her sahneyi heyecanla izledim. Özellikle ilk bölümde Mugen ve Jin'in dövüş sahnesinde olayların plak gibi geri sarıp sarıp tekrarlanması sahneleri daha da iyi yapmış.

Kısacası kesinlikle izlemeye değer, kaliteli ve bir o kadar da keyifli bir yapım olduğunu düşünüyorum. Anime izlemeyi seviyorsanız ve bu seriyi henüz izlemediyseniz mutlaka izleyin.
 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

NANA anime incelemesi

Sims 3 ün En Gerekli Ek Paketleri

Yemek Günlüğü: Quick China